Πολλοί συχνά αναρωτιόμουν πως είναι δυνατόν παιδιά τα οποία έχουν σημαντικές κλίσεις και ικανότητες,
απομνημονεύουν λόγου χάρη πολύ εύκολα ή με ελάχιστη μελέτη καταφέρνουν
να είναι αξιόλογοι στα μαθηματικά ή σε κάποιο άλλο μάθημα, συχνά δεν
προοδεύουν τόσο, όσο κάποια άλλα παιδιά που καταβάλλουν τεράστιες
προσπάθειες για τη μελέτη και την πρόοδό τους. Εξάλλου, πόσο συχνά
ακούμε την έκφραση: τόσο έξυπνο παιδί κα δεν έκανε τίποτα στη ζωή του
ενώ θα μπορούσε να γίνει σπουδαίος επιστήμονας!
Η αφορμή για αυτό το άρθρο ήταν η συζήτηση που είχα με μία φίλη μου για την κόρη της, ένα παιδί, που πραγματικά συζητώντας μαζί της, καταλαβαίνει κανείς πόσο οξυδερκές παιδί είναι και πόσο μπροστά, αφού σε ότι αφορά τις επιλογές της δεν ακολουθεί ποτέ το πλήθος, τη μάζα, ψάχνεται, ενδιαφέρεται, θέλει να γνωρίζει πράγματα, να ταξιδέψει, να γεμίσει εμπειρίες. Και όμως, οι επιδόσεις της δεν είναι ανάλογες με τις δυνατότητές της. Και τελικά εκτός από τη νοημοσύνη χρειάζεται και η λεγόμενη συναισθηματική νοημοσύνη.
Και πράγματι, φέρνοντας στο μυαλό μου περιπτώσεις γνωστών μου που ενώ είχαν τη δυνατότητα να προοδεύσουν δεν τα κατάφεραν, γιατί δε μπόρεσαν ως παιδιά και κατόπιν ως ενήλικες να χειραγωγήσουν τα συναισθήματά τους, τις αντιδράσεις τους και να μπορέσουν να τα εξισορροπήσουν με τη λογική τους.
Η αφορμή για αυτό το άρθρο ήταν η συζήτηση που είχα με μία φίλη μου για την κόρη της, ένα παιδί, που πραγματικά συζητώντας μαζί της, καταλαβαίνει κανείς πόσο οξυδερκές παιδί είναι και πόσο μπροστά, αφού σε ότι αφορά τις επιλογές της δεν ακολουθεί ποτέ το πλήθος, τη μάζα, ψάχνεται, ενδιαφέρεται, θέλει να γνωρίζει πράγματα, να ταξιδέψει, να γεμίσει εμπειρίες. Και όμως, οι επιδόσεις της δεν είναι ανάλογες με τις δυνατότητές της. Και τελικά εκτός από τη νοημοσύνη χρειάζεται και η λεγόμενη συναισθηματική νοημοσύνη.
Και πράγματι, φέρνοντας στο μυαλό μου περιπτώσεις γνωστών μου που ενώ είχαν τη δυνατότητα να προοδεύσουν δεν τα κατάφεραν, γιατί δε μπόρεσαν ως παιδιά και κατόπιν ως ενήλικες να χειραγωγήσουν τα συναισθήματά τους, τις αντιδράσεις τους και να μπορέσουν να τα εξισορροπήσουν με τη λογική τους.
Η
συναισθηματική νοημοσύνη σε μία εποχή που οι εξελίξεις, η επιστήμη και η
τεχνολογία τρέχουν με φρενήρεις ρυθμούς, σε μία εποχή που κυριαρχεί η
φιλαυτία, ο ανταγωνισμός, η βία και η εγκληματικότητα, κρίνεται σπουδαία
για κάθε ανθρώπινη πράξη, καθώς η ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα, η
προσαρμοστικότητα, η αισιοδοξία και η ελπίδα, η αυτοπεποίθηση και η
αντίληψη κρίνονται απαραίτητες σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται.
Επομένως, αξίζει να γίνει κατανοητό από γονείς και σχολείο πως εκτός από τη γνωστική εκπαίδευση χρειάζεται και η συναισθηματική. Έτσι, ενώ ξοδεύονται χιλιάδες χρήματα κάθε χρόνο για φροντιστήρια, ελάχιστοι είναι οι γονείς εκείνοι που θα δώσουν έμφαση στην συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, κάποιες φορές και με τη συνδρομή ειδικού. Και ίσως αυτό να είναι το πρώτο βήμα για την ευτυχία του!
Επομένως, αξίζει να γίνει κατανοητό από γονείς και σχολείο πως εκτός από τη γνωστική εκπαίδευση χρειάζεται και η συναισθηματική. Έτσι, ενώ ξοδεύονται χιλιάδες χρήματα κάθε χρόνο για φροντιστήρια, ελάχιστοι είναι οι γονείς εκείνοι που θα δώσουν έμφαση στην συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, κάποιες φορές και με τη συνδρομή ειδικού. Και ίσως αυτό να είναι το πρώτο βήμα για την ευτυχία του!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου