χρήματα ευρώ
To α’ τετράμηνο του 2015, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 1.454 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 20.161,18 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα, χωρίς καν να υπολογίσουμε τα ποσά, από τα οποία απαλλάχτηκαν οι υπερχρεωμένοι καταναλωτές – μέλη μας με αποφάσεις Ειρηνοδικείων.
Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:
Α/Α
Κατηγορία
Αριθμός
Ποσοστό
1
Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις
424
29,16

2 Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος
382
26,27

Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών
304

ΔΕΗ-Λοιποί πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας
40

Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος
14

Φυσικό Αέριο
12

Πάροχοι νερού
12

3 Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών
100
6,88
4
Πωλήσεις από απόσταση
74
5,09
5
Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
64
4,40

6 Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ
42
2,89

7 Ακατάλληλα τρόφιμα
42
2,89

8 Τουριστικές υπηρεσίες
40
2,75

9 Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες
34
2,34

10 Παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές
34
2,34

11 Ενοίκια – Κοινόχρηστα
34
2,34

12 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών
34
2,34

13 Ινστιτούτα – Γυμναστήρια
24
1,65

14 Σούπερμάρκετ
22
1,51

15 Ασφαλιστικές υπηρεσίες
20
1,38

16 Λοιπές καταγγελίες  
20
1,38

17 Προκαταβολές
10
0,69

18 Νοθεία – Κλοπή καυσίμων
10
0,69

19 Φάρμακα- υγεία
10
0,69

20 Αυξήσεις τιμών
8
0,55

21 Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων)
8
0,55

22 Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος
8
0,55

23 Εκπτώσεις
6
0,41

24
Εισπρακτικές εταιρίες
4
0,28

ΣΥΝΟΛΟ
1.454
100,00

Μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2015, δεχτήκαμε 162 καταγγελίες, 980 παράπονα, 312 ερωτήματα καταναλωτών.
Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 20.161,18 ευρώ. Αναλυτικά από:
Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 15.606,90 ευρώ
Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 2.862,68 ευρώ
Τουριστικές επιχειρήσεις: 1.190,00 ευρώ
Πωλήσεις από απόσταση: 501,60 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όμως, η δύναμη του ΚΕ.Π.ΚΑ. πηγάζει, από τη συμμετοχή των μελών του και τις συνδρομές τους. Θα θέλαμε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όλους τους καταναλωτές, στη χώρα μας, αλλά αυτό είναι αδύνατο με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, να γίνουν μέλη, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. να στηρίξουν την ύπαρξη και τη λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ., ώστε να μπορούν να απευθύνονται, σε αυτό και να δικαιώνονται, όχι μόνον, όταν έχουν κάποιο πρόβλημα. Η μεγαλύτερη προσφορά του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους καταναλωτές είναι η δράση του, για δημιουργία, συμπλήρωση ή διόρθωση νομοθεσίας ή αποφάσεων, που μας αφορούν. Επίσης, ζητούμε, από τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα, με τις αγορές ή τις συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι Καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.
Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.


Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

 Πηγή:www.dimokratiki.gr